سیم و کابل سیمیا

سیم و کابل سیمیا

در سال‌های نخست پس از انقلاب، در زمانی كه عرصه صنعت كشور از شركت‌های غربی، نمايندگی‌های آنها و مديران با تجربه ايرانی خالی شده بود، اكثر صنايع از جمله صنعت توليد سيم و كابل در شرايط نامطلوبی به سر می‌بردند.در همين دوران و به تاريخ 27 دی ماه 1360، شركت سیم و کابل سیمیا، با همفكری و مشاركت سهامداران فعلی تاسيس شد.
در آغاز، نام الكتريكال وايرز به ثبت رسيد وليكن چندی بعد و در راستای فارسی سازی اسامي شركت‌ها، نام زيباي “سيميا” برای اين شركت انتخاب و ثبت شد. سيميا در لغت به معنای ” علم به اموری است كه انسان را متمكن می‌سازد ” كه ضمن جلب توجه شنونده به ماهيت توليدات اين شركت (يعنی سيم و كابل ) نام شركت را نيز معنادار می‌نمايد.
در ابتدا، محل اوليه كارخانه يك سالن 480 متری واقع در اسلامشهر بود كه در آن با دو خط كشش اكسترودر اقدام به توليد انواع سيم‌ها ساختمانی می‌شد. كار با 10 نفر پرسنل شروع شد و پس از گذشت زمان اين تعداد به 30 نفر افزايش يافت كه قادر بودند ساليانه 1500 تن سيم مفتولی توليد كنند.
مديريت شركت سيميا همواره معتقد بوده كه محصولات اين شركت بايد بهترين كيفيت ممكن را برای مصرف كننده داشته باشند لذا با وجود امكانات محدود و كمبود جا، يكي از اولين اقدامات انجام شده، تجهيز آزمايشگاهی برای انجام آزمون بر روی محصولات توليدی و اطمينان از كيفيت آنها بود.
شركت سيميا مانند هر شركت معتبر و پويا در طول حيات خود گام به گام مراحل رشد را تجربه نموده است.
در سال 1372 محل كارخانه به رباط كريم منتقل شد كه در بدو انتقال در زمينی به مساحت 2000 متر مربع و سالني به مساحت 600 متر مربع مستقر گرديد اما به تدريج با افزودن زمين هاي اطراف كارخانه و ساخت سالن های جديد، كارخانه سيميا با 9000 متر مربع زمين، 3600 متر مربع سالن و حدود 130 نفر پرسنل به ظرفيت توليد 5100 تن سيم و كابل در سال رسيد.
در همان ايام دفتر مركزی شركت سيميا نيز در فضايي به وسعت 120 متر مربع با 8 نفر پرسنل در خيابان سهروردی تهران واقع شده بود.
از آنجا كه برنامه ريزی‌های هييت مديره و مدير عامل شركت سيميا بر پايه رشد مستمر بنا شده بود لذا با توجه به كمبود فضا در كارخانه و دفتر مركزی، تفكر انتقال به محل جديد با مساحت بيشتر و امكانات بهتر شكل گرفت. در سال 84 پيرو بررسی‌های به عمل آمده و در نظر گرفتن عواملی همچون نزديك بودن به تهران و استفاده از مزايای شهرك‌های صنعتی و امكان به كارگيری منابع انساني با بهره وری بالا، شهرك صنعتی سپهر در نزديكي نظر آباد واقع در 90 كيلومتری غرب تهران جهت احداث كارخانه جديد سيميا انتخاب شد. كارخانه جديد سيميا در زميني به وسعت 35000 متر مربع با 10000 متر مربع سالن توليد، 720 متر مربع بنای اداری و بيش از 16000 متر مربع انبار سرپوشيده و رو باز در سال 1390 افتتاح گرديد.
هم اكنون كارخانه سيميا با ظرفيت توليد ساليانه بيش از 18000 تن انواع سيم و كابل برق و مخابراتی و ابزار دقيق و با بكارگيری بيش از 200 نفر پرسنل توانمند و متخصص در كارخانه و دفتر مركزی، قادر به توليد حدود 850 نوع و سايز از سيم و كابل های مختلف می باشد.
در حال حاضر كارخانه سيميا با ماشين آلات متنوعی از بهترين توليد كنندگان اروپايی با تكنولوژی روز دنيا شامل دستگاه‌های كشش راد مس و آلومينيوم و مولتی وايرهای 12 و 16 سيمه، دستگاه‌های كشش مديوم و فاين، بانچر، استرندر، درام تويستر، اكسترودر و… به فعاليت خود ادامه می‌دهد.
با توجه به نگرش مديريت شركت سيميا در خصوص حفظ و بهبود مستمر كيفيت، آزمايشگاهی بسيار مجهز در مساحت 250 متر مربع با تكنولوژی روز در محل كارخانه راه اندازی شده كه به عنوان آزمايشگاه همكار سازمان استاندارد در سطح كشور فعاليت می‌نمايد.
در همين راستا پياده سازی و دريافت گواهينامه‌های سيستم مديريت كيفيت
( ISO-17025, ISO-45001, ISO-14001, ISO-9001 ) و نيز گواهينامه كيفيت اتحاديه اروپا ( CE ) انجام و در شركت نهادينه شده است.

خانه فروشگاهتماسارتباط با ما